Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Miten miettiä? Molemmat vaikuttaa tienesteihin. Jos ostat kympin keskihinnalla ja myyt kympin keskihinnalla niin häviät sekä osto-, että myyntikulujen verran.

En osaa vastata 100% varmuudella, mutta tuntuisi ihan hullulta jos niitä pitäisi itse alkaa selvittelemään kauppakuitti kerrallaan. Tuossahan pitäisi olla ideana se, että välittäjä hoitaa ilmoittamisen ja siinä ilmoitetaan kaikki mitä pitääkin.

3 tykkäystä

Samsungin Flip ja Fold mallien matkaa on tullut seurattua siitä asti kun ne tulivat markkinoille. Nyt myynnissä olevat Flip 3 ja Fold 3 ovat useiden käyttäjien mukaan jo toimivia versioita. Varsinkin Fold 3 on monien mielestä jättänyt tabletin tarpeettomaksi. Samsungin käyttäjien joukossa nämä ovat käsittääkseni kuitenkin edelleen melkolailla marginaalissa, S21 sarja on edelleen suositun lippulaivamallisto. Näistä minulla on S21 Ultra ja on mielestäni huippupuhelin, kamerat ihan omassa luokassaan. Mielenkiintoista on nähdä, miten käy uuden Samsung S22 sarjan. Yllättäen Samsungin oma Exynos prosessori on ilmeisesti vedetty pois tarjonnasta, ainakin toistaiseksi. Ilmeisesti lämpöongelmia, eli S22 sarja tulisi Snapdragon prosessorilla. Tällaiselle Qualcommin omistajalle se kyllä sopii :wink:

6 tykkäystä

Muutaman kerran nyt jo näkynyt @Pohjolan_Eka avatar vilkkumassa Hyzon-ketjussa kirjoittamisen merkkinä. Onko väärin odottaa kuin pikkulapsi jouluna, että mitä sieltä oikein tulee :grin: Sori PE jos spoilasin sun sisääntulon.

29 tykkäystä

Juuri samaa katsoin! En malta odottaa!
Olisiko sieltä tulossa samalla @Pohjolan_Eka n ilmoitus Hyzon-entrystä?! :joy:

Ja haluan vielä hupailun keskellä sanoa, että oikeasti minua kiinnostaa mitä sieltä tulee. Arvostan suuresti hänen kirjoituksiaan.

19 tykkäystä

Tein vain kansalaisvelvollisuuteni :bear:

Pahoittelen jos joku pettyi :sweat_smile:

41 tykkäystä

Pakko tarkentaa tähän, että olen siis ainakin toistaiseksi elossa.

Hyvää karhun skeptisyyttä muutoin kommentissa. :sweat_smile:

Reaaliaikaista kuvaa Hyzonlaisten kyydistä lukiessaan sun kommenttia:

164 tykkäystä

Täytyy sanoo en oo iha hetkee nauranu näin paljoo inden jutuille.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

E: no on sitä kyllä @Sijoittaja-alokas jutuille nauranu aika paljon. :raised_hands:

Mut joo hyvää karhuilua. Onneks on metästysluvat kunnossa ja kivääri huollettu.

44 tykkäystä

Höh. No mistä niitä ilmaisia lounaita sitten saa, jos ei Hyzonilta?

15 tykkäystä

Joku pääsee Vernerin messiin Hyzonin liittyviin teknisen analyysin käppyröihini. :sunglasses:

30 tykkäystä

Odotetun laadukasta karhuilua @Pohjolan_Eka

Kovaa on vääntö Hyzoni kanssa, mutta toivotaan että lopulta hyvyys voittaa :grin:

30 tykkäystä

En kyseenalaista viestisi sisältöä ollenkaan, mutta mitä vain voi sattua. Onhan täällä yksi herrasmies Harvian kuva takapuolessakin :smile:

11 tykkäystä

Hyvin karhuiltu. Oma ajatus näistä hypefirmoista on se, että eikö sitä rahaa voisi tehdä helpommallakin. Jotenkin nämä Hyzonit, Teslat ja muut tuntuu kauhean kuluttavilta ja suurtöisiltä.

Näin hönttinä pitää napsia matalalla roikkuvia hedelmiä.

22 tykkäystä

Ostin/myin -ketju hiljeni saman tien @Pohjolan_Eka karhuilusta, kukaan ei ole reiluun puoleen tuntiin kehdannut myöntää ostaneensa Hyzonia :grin:

Ihan hyvä muistutella välillä että kaikki mikä kiiltää ei ole kultaa… vaikka tokihan kaikki valveutuneet foorumilaiset sen tietääkin :wink:

15 tykkäystä

Tai voi myös olla, että Omicron vain kirjoittaa tälle foorumille Verneri Pulkkisen kautta.

@Pohjolan_Eka tituleerasi Hyzonia foorumin Teslaksi. Näkisin enemmän meemiosakkeena kuin Teslana. Hyzonisteista suurin osa taitaa sijoittaa kurssiin ja tietää sen menevän ylös ja alas. Teslaan sijoittaneista 120 % tietää sen menevän ylös.

12 tykkäystä

Tässä implikoit nyt että Tesla ei ole meemiosake :see_no_evil: :speak_no_evil:

29 tykkäystä

Niin. Ja sitten on tämä ilmiö, jossa näihin sijoittaneille ihmisille mukahauskasti piilov….uillaan.

Vaikka @Pohjolan_Eka a arvostankin, on Hyzonissa mukana porukkaa, joka on oikeasti tehnyt DD: n sen kanssa ja sijoittaa siihen muuhunkin kuin hypeen perustuen.

15 tykkäystä

No tuossa kyllä jo oli sisällä sekin piirre

5 tykkäystä

Tottakai Pohjolan_Eka kirjoitta asiaa näistä hype/vety osakkeista.
Itse Hyzonissa mukana pienelle panoksella ainakin vielä, samoin Bloomissa ja vielä Plugista 1/4 jäljellä. Monia muitakin edelleen seuraan, vain NEL:stä olen luopunut.

Itse sen verran vanha, että kyttään myös lähinnä näiden vetyosakkeiden nousujen ja laskujen hyödyntämistä.
Myin viimevuoden alussa Plugeja 7 ja 6 sekä 3 alkavilla kurseilla eli 3/4 niistä luiskaan.
Ostot oli alta 10USD. Saipahan ainakin viime vuonna myydä “paskoja” pois.

Monta päinvastaista tarinaa on itselläkin, mutta kyllä näillä voi myös saada hyviä onnistumisia.
Palstan ansiosta aikanaan aloin tarinaa seuraamaan ja sitten myös sijoitin. Niitten myyntien ajoitus on sitten se juju ja tuuriakin pitää tietysti olla mukana. Rohkeus pitää ja uskallus sitten myydä. Ei tosin mitään uutta asiaa kenellekkään.

Pakko tunnustaa, että OST:lla on sitten ne perinteiset osinko-osakkeet.

Tämä palsta on järkyttävän hyvä tietolähde, voisi useita nimimerkkejä kiittää erikseen, mutta mennään tällä :pray: :pray:.

13 tykkäystä

Itsekin olen lukenut yli 200 sivua Sotkamo Silveriin liittyviä dokumentteja, mutta sillä ei tosin ole mitään merkitystä koska SoSi on surkea kaivos joka ei tule ikinä kannattamaan :sweat_smile:

Hyzon ei ole SoSi vaan sillä on aidosti potentiaali tehdä paljon rahaa jos se saavuttaa merkittävän markkina-aseman vetymobiliteettibisneksessä ja sektori osoittautuu kannattavaksi. Sanon vaan että vaikka kuinka paljon ja hartaasti tutkisit osaketta, niin jos johto ei suoriudu ja todellisuus osoittautuu toiseksi kuin sijoitusteesisi premissit, voi lopputulos silti olla negatiivinen :man_shrugging:

Uskallan myös väittää että vaikka mukana on pirun fiksuja sijoittajia jotka ovat hyvin perillä yhtiöstä ja osaavat tarvittaessa myydä osakkeensa ajoissa, niin pirun moni on varmasti mukana vain yleisen pöhinän perässä eikä välttämättä ymmärrä missä kohtaa pitää ostaa ja missä myydä. Siksi kannustaisin varovaisuuteen jos iskee näppinsä näihin erityisen korkean riskin osakkeisiin :sunglasses:

58 tykkäystä

Hyvä pointti.
Mutta. Karhuilusi perustui kuitenkin aika paljon oletukseen tai epäilyyn, että yhtiö ei pysty saavuttamaan ennusteitaan tai johto sössii asiat omilla bonuksillaan yms.

Itse lähtökohtaisesti kuitenkin teen sijoituspäätöksen yhtiön oman ennusteen mukaan. Mikäli niihin ei voisi ollenkaan luottaa, mihin tässä sijoitusmaailmassa voi tai kannattaa uskoa?

7 tykkäystä