Omat kokemukset yhtiöistä

Vielä yksi kommentti Finnairiin kokemuksistani.

90-luvun puolivälin jälkeen on ollut paljon työmatkoja valtaosa kotimaassa ja Euroopassa. Kerran Hki-Vantaalla jouduttiin istumaan koneessa ennen nousua vajaa pari tuntia jonkin teknisen syyn takia. Se on ainoa negatiivinen kokemus Finnairista. Olen lentänyt Jenkkeihin ja Aasiaan lukemattomia kertoja myöskin. Lomilla on ollut mukana lastenrattaat, laskettelusukset ja golfbägi. Mikään ei ole vaurioitunut tai hävinnyt. Kaikki on toiminut loistavasti ja palvelu on ollut huippua. Eikä ne Finskin hinnatkaan ole huonoja, jos on ajoissa valitsemassa. Toki ei se aina ole halvin, mutta minä olen valmis maksamaan laadusta.
Kokemusta on myös muista yhtiöistä, eikä niistä ole mitään isompaa valittamista. Yksi vaihto lento on peruttu ja joku loma lento oli myöhässä kuutisen tuntia.
Vuorokauteen mahtuu paljon lentoja Suomessa saati maailmalla. On monenlaisia työntekijöitä, huonoja ja hyviä päiviä, inhimillisiä virheitä, teknisiä haasteita, ym.
Lähtökohtaisesti valitsen Finnairin :finland:, jos se on mahdollista.

Hyvää uutta vuotta!

16 tykkäystä

Puuilo on toistuvasti kertonut, että verkkokaupan ostomäärät ovat pudonneet verrattuna muuhun liikevaihtoon.

Eikä tämä ole mikään ihme.

Edellisellä kerralla tilasin noudon Tornion myymälään, kun sieltä löytyi tuotteet ja appiukko oli ajelemassa liikkeen ohi seuraavana päivänä.

Olin viestinyt myymälään, että tilaukseni hakee tämän niminen henkilö, mutta hakiessa oli mennyt saikkaamiseksi.

Tällä kertaa tein tuotteiden hintavertailua ja Puuilo on ylivoimainen voittaja. Ajattelin nyt tilata ja huomenna työmatkalla hakea.

Ensin sisään kirjautuessa ostoskori tyhjeni. Sen jälkeen järkyttävät odotusajat klikkausten välillä (1. maailman ongelmia…, mutta varmasti käyttäjäkokemusta heikentävä asia) ja lopulta ostoskorin sisältö palautui.

Valitettavasti en kuitenkaan pysty ostamaan tuotteita, koska ensin toimitustapaa ei ollut valittu, vaikka olin noudon valinnut.

Tämän jälkeen ei hyväksytty verkkomaksua, sitten ei korttimaksua ja lopulta kun nämä olivat kunnossa, niin ilmeisesti työnumeroni ei kelpaa puhelinnumeroksi.

Enkä pysty maksamaan tuotteita.

Tällä käyttäjäkokemuksella melko moni asiakas vaihtanee toiselle nettisivulle ja tilaa tuotteet sieltä, vaikka pari euroa enemmän maksaisikin.

10 tykkäystä

Olen monesti joutunut huomaamaan että amazon.de toimii itselle monesti parhaiten ellen sitten saa itse noudettua jostain lähikaupasta. On nopeat toimitukset ja hyvin vaihtoehtoja. Marraskuussa tilasin gigantista tytölle synttäri/joululahjaksi iphone 13 ja nouto lähimmästä gigantista viiden päivä päästä. No eihän se toiminut kun ensin tuli ilmoitus että myöhästyy päivällä ja sitten olikin hiljaista. Kävin paikanpäällä (tyttö oli jo lähdössä takaisin kotiinsa eri paikkakunnalle) ja puhelin oli gigantissa kadoksissa joten peruin tilauksen ja hain seuraavaksi lähimmästä kun sinne oli tullut varastosaldoa tällä välin. Ja tietenkin molemmissa paikoissa piti jonottaa asiakaspalvelussa.

Samaa puuilo-kuraa taitaa muuten olla tokmanninkin verkkokauppa ja sopii lähinnä tietojen hakuun jos siihenkään

Saa siirtää kahvihuoneen puolelle tarvittaessa, mutta kyllähän tämä aika olennaisesti yhtiöön liittyy. Mietin siis, että onko muillakin vastaavia kokemuksia tuosta “Paras asiakas” etujärjestelmästä? Minulla ei vielä tuo 3000€/v rullaava ole täynnä, joten en ole voinut liittyä, mutta jos tuo on ihan kökkö, niin en edes yritä vaan ohjaan euroni takaisin S-Ryhmälle.

Sääli sinänsä, koska onhan tuo mobiiliappi valovuosia edellä S-ryhmän vastaavasta ja tykkään personoiduista tarjouksista + siitä, että ei tarvitse kassalla näyttää mitään etukuponkeja, vaan ne saa aktivoitua apista.

1 tykkäys

Joulukuun puolessa välissä laitoin hakemuksen parhaan asiakkaan tilistä vetämään ja eilen ensimmäinen päivä aktivoitui K-Ruoka sovellukseen. Edut ovat kuitenkin näköjään samat kuin ennenkin. Pitääpä laittaa ihan mielenkiinnosta chattiin kyselyä milloin noiden parhaan asiakkaan etujen tulisi aktivoitua…

Omasta mielestä tämä keskustelu Parhaan eduista liittyy löyhästi itse sijoituscaseen, mutta sitäkin enemmän tässäkin ketjussa nostettuun ja @Kesko_IR (siis Kesko yrityksenä) hehkuttamaan datan käyttöön.

Itse kaipaisin Keskolta datan terävöittämistä näissä Plussa-tarjouksissa, koska monesti niiden takia itse sinne Keskon kauppaan lähden.

Itselle Omistajan Plussa ei ole noin 6kk aikana tuonut mitään lisäarvoa, että tarvoittelisin siinä pysymistä, joka harmi. Viikottaisista tarjouksista osumatarkkuus on huono ja yllä tulikin nostona, miksi tarjoukset ovat usein limua, karkkia ja jäätelöä.

Lisäksi muille ihmettelijoille @JuhaR ja @Kaapo1 edut näkyvät K-ruoka -sovelluksessa Huippuetuina ei Parhaan etuina. Näitä huippuetuja tulee kolme viikossa. Lisäksi erillisiä Parhaan etuja tulee satunnaisesti, mutta ne ovat itsellä olleet lounas Nestellä -50% tai ilmainen kahvi Nesteellä, joista ei itselle mitään hyötyä.

4 tykkäystä

Voi siirtää hyvinkin. Ennen sitä voin kertoa, että paras asiaskas edut toimivat hyvin. Ehdottelee jo aiemmin ostettuja ja ehdotukset kiertävät ja tulee myös uusia suosituksia. Alennukset ovat ihan merkittäviä -30-50%. Lisäksi mitään erityistä hakemusta ei tarvittu, vaan se aktivoitui automaattisesti.

Nyt kun päästiin Omat kokemukset -yhtiöistä -ketjuun, niin voi jatkaa tästäkin vänkäämistä :smiley:

Eivät ne hyvin toimi, jos Inderesin foorumillakin useampi henkilö on kertonut (osin poistetuissa) viesteissään, että nuo osakkeenomistajan parhaan asiakkaan edut eivät ole aktivoituneet.

Kun itse olen saanut Keskolta marras-joulukuussa asiasta kolmesti kysyneenä kolme erilaista vastausta, kertoo se mielestäni siitä että hommat ovat pahasti sekaisin.

Kun puhutaan nimenomaan omistaja-asiakkaan noususta paras asiakas -tasolle (raja 3000 euron henkilökohtaiset ostot vuodessa), niin ei se automaattisesti tapahdu. Siinä piti nimenomaan klikata hakemusta ja vahvistaa suostumus, että Kesko saa tarkistaa osakeomistukset. Tai ainakin suunnilleen noin se meni. Yksityiskohdat ovat jo hämärtyneet muistista, kun kyseessä näyttää olevan melkoinen ikuisuusprojekti. Parhaaksi asiakkaaksi nousu talouden 6000 euron ostoilla voikin tapahtua toisin; siitä minulla ei ole kokemusta.

Jep, tässä kyse 6te ostoista. Luin vähän huolimattomasti.

1 tykkäys

Palaan vielä tuohon gigantin hitauteen eli viikossa ei saatu keskusvarastosta pääkaupunkiseudun giganttiin puhelinta toimitettua vaikka lupaus oli 5pv. Eilen hain pakettiautomaatista alle viikko sitten tilaamani kylmälompakot kryptoille ja ne tuli kiinasta ilman lähetyskuluja kun osti kaksi kerralla. Odotin parin kuukauden odotusta, mutta tulikin lentorahtina. No, onhan lentsikka nopeampi kuin paku.

Itse pyrin välttämään Giganttia, jos tuotteen saa muualta samalla hinnalla, tai vaikka vähän kalliimmalla.
Ärsyttää Gigantin pyrkimys kerätä asiakkaasta mahdollisimman paljon henkilötietoja.

Viime Black Fridayna poika meni ostamaan jotain laitetta. Menin huvikseen mukaan katsomaan miten homma menee. Ikänsä puolesta hän olisi pystynyt itsekin hoitamaan ostoksensta, mutta menin kuitenkin.
Palvelupisteellä tyypilliseen tapaan kyselivät nimeä, puhelinnumeroa jne. Siihen väliin tokaisin, että haluamme vain ostaa tämän tuotteen. Ilman henkilötietojen antamista ostosta ei pystynyt palvelupisteellä maksamaan, joten menimme myyjän perässä kassalle. Ei se sielläkään helposti onnistunut. Myyjä joutui kysymään kolleegaltaan apua. Ilmeisesti tekivät jonkin vippaskonstin, että maksaminen onnistui. Takuukuittia varten kysyivät vielä sähköpostia, mutta ajattelin kokeilla loppuun asti onnistuuko osto nimettömänä. Onnistui se lopulta, mutta aika hankalaksi se on tehty.

Tämän takia tykkään asioida Verkkokauppa.comin myymälässä. Siellä voi ostaa vaikka puhelimen ilman henkilötietojen utelua tai yritystä kaupata liittymää, tietoturvapakettia tai jotain täysin turhaa vakuutusta.

36 tykkäystä

Itse tulin Clas Ohlsonin asiakkaaksi (lankomies maininnut käyttävänsä usein) vasta kun palasin pitkältä “ulkomaankomennukselta” ja muutin lähelle kauppakeskusta, jossa em kioski löytyy ja tyhjään kämppään piti hankkia kaikenlaista ja paljon löysinkin mutta siis itse asiaan: Kattelin kesällä tämän kurssia (tyytyväisenä asiakkaana) ja oli 70 kruunun korvilla ja pohdiskelin ostoa mutta jäi taas tämäkin telineisiin ja sehän on silloin aika varma tapaus: kurssi on yli tuplannut sen jälkeen…näitä tulee minulle aivan liikaa…harvoin käy niinpäin, että voi todeta että olipa hyvä etten tarttunut. Toivottavasti mahtuu tänne mutta siirtäkää jos ei.

5 tykkäystä

Innostuin tätä ketjua lukiessa itsekin avamaan tuon ”Paras Asiakkuuden”, meni aikaa ehkä kolme minuuttia, K-Ruoka appin lataus iPhonelle ja piti tunnistautua, että saivat tsekattua osakeomistuksen.

Minusta oli sujuva prosessi. Harmi, jos si sulla toiminut yhtä hyvin.

Katsoin samalla, nyt kun tuon K-Ruoka appin asensin, noita sen tarjoamia etuja, minusta noissa se hyvä, että tarjoaa tuotteita joita itse aiemmin ostanut versus Lidlin appi, joka tarjoaa ketjun kampanjatuotteita.

Minusta Keskon strategia pt-kaupassa on ihan hyvä, ja ymmärrettävä kauppiasvetoisen mallinkin takia, on helpompi toimia yhteistyössä, kun kilpailuetuja haetaan muualta kuin siitä että ollaan kaikessa halvin. Ainakin itse koen olevani aika tyypillinen kuluttaja pk-seudulla, ylempää keskiluokkaa varmaankin ja tykkään laittaa ruokaa. Kyllä esim. viikonloppua varten tehtävät isommat ostoareissut suuntautuu pääsääntöisesti Tammiston Citymarkettiin, koska tietää että siellä kattava valikoima liha-, viher- ja muilla osastoilla ja tietää että todennäköisesti saa sen mitä tarvitsee, versus. Prismat tai Lidl(jossa muuten käy usein täydentämässä arkisin).

7 tykkäystä

Sovelluksen asennus ja tunnistautuminen tosiaan ovat helppoja hommia.

Ja minäkin olen saanut avattua sen “parhaan asiakkuuden”. Jäsentaso aktivoutui tosin kuukauden vaihteessa sen hakemuksen jälkeen, eli joulukuun alussa. Sen sijaan en ole saanut mitään siihen jäsenyystasoon liittyviä etuja. Ja Keskon suuntaan viestitellessä maalia siirretään kerta toisensa jälkeen (aktivoituu kuun vaihteessa / menee pari viikkoa tarjousten näkymiseen / avautuukin vasta ensi kuun alussa / selvitellään miksei mitään tapahdukaan).

Mokia totta kai tapahtuu. Mutta kun asiaa ei saada moneen kertaan reklamoinnista huolimatta korjattua, ja selitys vaihtuu joka kerta, niin onhan tuo Keskon touhu todella syvältä ja amatöörimäistä. Ja toki myös kuluttajansuojalain vastaista, kun vertailee lupausta ja toteutumaa keskenään.

Voi toki kysyä, että kuinka mielekästä on vääntää joidenkin alennuskuponkien vuoksi, joiden hyötykin on arvoitus. Mutta ihan osakkeenomistajana kyllä kiinnostaa ja huolestuttaa se, miten tuo paljon hehkutettu kanta-asiakasdatan edistyksellinen hyödyntäminen toimii.

3 tykkäystä

Täällä Keski-Suomessa ja Savossa saa aina pisteen, jos näkee auton piuhan päässä. Usein on tilanne, että 10 laturia on täysin tyhjillään. Ennätys minkä olen omin silmin nähnyt on kolme autoa samaan aikaan. Mutta eiköhän tämä tule muuttumaan ajan mittaan.

4 tykkäystä

Voipi olla että jos jollain kotona pörssisähkö sopimus niin on näillä hinnoilla edullisempaa ladata auto pikalaturilla

1 tykkäys

Tuli kilpailutettua asuntolainaa varten yleisimmät pankit, ja pakko mainita kaksi iso fiilistä asuntolainaneuvotteluista Nordean kanssa, koska heidän meno oli täysin eri tasolla muiden pankkien kanssa:

  1. Todella selkät slidet ja erittäin asiakaspalveluhenkinen meno kokoajan - käytännössä kaikki tehtiin asiakkaan ehdoilla ja tuli sellainen fiilis, että asiakkaasta välitetään. Tämä tärkeä juttu, jotta asiakkaalle tulee fiilis, että on luotettavissa käsissä. Ja sehän tiedetään, että kun luottamus on syntynyt niin…
  2. Nordealla tehtiin lisämyyntiä jokaisessa kohdassa missä oli vain mahdollista, mutta erittäin hyvällä pelisilmällä. Vakuutuksia, lisävakuutuksia, korkokattoa, sijoitsneuvontaa, rahastoja yms. yms. Koko lainanhakuprosessi selkeästi oli mietitty erittäin tarkasti (ainakin verrattuna muihin pankkeihin, jota kilpailutettiin kuten OP, Danske yms.) ja erittäin luonnollisissa kohdissa tehtiin lisämyyntiä. Missään vaiheessa ei tullut tuputtamisfiilis, vaan kaikki tuntui todella luonnolliselta ja ennenkaikkea asiakaslähtöiseltä.

En itse ottanut mitään lisäpalveluja lainan kylkeen, mutta olen lähes 100% varma, että Nordea myy todella paljon näitä vakuutuksia ja vastaavia - etenkin “kokemattomille” ensiasunnon ostajille. Useamman pankin kanssa mentiin ns. päätyyn asti ja kaikkien pankkien kanssa ei tullut edes puheeksi suurinta osaa lisäpalveluista, joista Nordean kanssa juteltiin → jälkikäteen tarkastin niin jokaisella pankilla kyllä kaikki nämä samat palvelut löytyy (tietysti).

Kaiken kaikkiaan Nordean toiminnasta jäi vahva kuva, että asiakaslähtöisyys on korkealla tasolla, mutta ennen kaikkea myyntiteknisesti ollaan erittäin vahvoilla. Nordea tarjoama marginaali oli selkeästi edullisin kaikista, mutta vastaavasti uskon, että Nordean “myllyn” läpikäynyt asiakas ostaa myös huomattavan paljon enemmän kuin esimerkiksi OP:n myllyn läpikäynyt asiakas.

Tämä toki vain yksittäinen havainto, mutta useammalta tutulta kyselin fiiliksiä, niin aika vastaavanlainen fiilis oli kaikilla - eli Nordeasta selkeästi halvin marginaali ja “hirveesti kaikkea muutakin ne tarjos ja me kyl otettiinki A, B & C siihen kylkeen”.

26 tykkäystä

^ Tämän innoittamana naputtelin lainatarjouspyynnön myös Nordeaan. Tähän asti olin kysynyt vain OP:sta, jossa on aina kaikki pankkiasiat ja moni muukin asia ollut. Katsotaan millaisen tarjouksen/lähestymisen antaa puhtaalta pöydältä Nordea, jossa en ole koskaan asioinut.

Pieni hyvä kokemus viikonlopulta Pihlajalinnan digivastaanotosta. Ensin piti tietysti ladata sovellus, joka kävi helposti ja sen jälkeen sairaanhoitajan kanssa chattailemaan. Aika pian liittyi mukaan myös lääkäri ja riittävien tietojen vaihtojen jälkeen oli jo reseptit omakannassa. Varsin näppärästi hoitui :+1:
Saattoi johtua loppiaisesta, mutta jonoa vastaanotolla ei ollut yhtään :grin:

3 tykkäystä

tähän sen verran että kun kesällä kävin Dollarstoressa, niin hämmästys oli suuri kun ei ollut myynnissä lainkaan talouspaperia jota olisin tarvinnut.
Hämmentää suomalaista vieläkin, kun jotenkin tottunut että juuri tuon tyylisissä tavarataloissa on talous-/wc-paperia kaupan :flushed:

Toivottavasti Tokmanni muuttaa asian.

1 tykkäys

Asioitko yksityis-, työterveys- vai julkisena (asut Pihlajalinnan pyörittämän kokonaisulkoistuksen alueella) asiakkaana?

Mielenkiinnosta, sillä voi vaikuttaa asiointiputken vaiheisiin.