As of September 2021, an estimated [387,072] civilians in these countries have died violent deaths as a result of the wars.
Sotien tuloksena on tarkka käännös.
Ihan yksin Jenkit tuskin on noissa sodissa siviilejä lahdannut, vaan siellä on ollut myös muita osapuolia.
9/11 jälkeen tapahtui jo herätys monelle. Irakin ja Afganistanin sotien aikoina paljastui useita ihmisoikeusrikkomuksia Yhdysvaltojen osalta. Media kirjoitti näistä. Leffoja tehtiin epäkohdista. Assagne ja Manning sai häkkiä paljastusten vuoksi. Olen 10+ vuotta sitten käyttänyt satoja tunteja Yhdysvaltain ja Lännen epäkohtien tutkimiseen ja mm. 9/11 kyseenalaistamiseen.
Tässä tilanteessa kuitenkin näkisin ihan hyvänä asiana Venäjän heikentämisen mm. taloudellisten pakotteiden avulla, sillä Suomi on seuraavien Putinin valloitusretkien kohde oman näkemykseni mukaan, jos emme ole Natossa. Natoon kuuluminen siirtää hyökkäyspistettä enemmän Etelää kohti.
Itse liittoudun mielummin Lännen kanssa kuin Putlerin. Kannattaa ehkä tehdä jonkinlainen retki Venäjälle ja jos tuntuu siltä, että asiat ovat Idässä paremmin kuin täällä Lännessä niin yllätyn suuresti.
Jos ja kun Yhdysvaltojen, Venäjän ja Kiinan väliltä pitää valita liittouma, niin 100/100 valitsen Yhdysvallat, vaikka sielläkin on paljon puutteita. Yksin päärjäämme ainoastaan pilvilinnoissa.
Länsi tuo esiin Idän puutteita ja Länsi Idän. Välillä tulee yrittää päätellä, mikä on totta ja mikä ei vai onko mikään.
Lähinnä tässä on kyse pienimmän pahan valinnasta.
Venäjällä, jos vaihtaisit Yhdysvallat ja Venäjän jutuissasi päittäin, niin löytäisit tod. näk. FSB:n oveltasi. Neuvostoliitto usein lähetti siirtomaistaan sotilaita pahimpiin paikkoihin, niin voi olla, että olisit jo Ukrainan mullassa. Itse en ajattele Länttä aivan noin kamalana paikkana, vaikka Uncle Samin välillä tarvitsee tehdä ikäviä juttuja, että saamme elää kohtuu vapaasti. Maailma nyt vain on sellainen paikka parhaillaan ja oma näkemykseni on, että ei se Euraasian Unioniin vaihtamalla parane.