Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Viestini poistettiin Euroopan turvallisuus-ketjusta ja ihan ymmärrettävästi, koska se ei tuonut keskusteluun mitään lisäarvoa.

Mutta jos Putinin trolliksi tai propagandakoneiston osaseksi saa haukkua tai väittää, niin miksei haukkumiselle saa kysyä perusteita tai kyseenalaistaa, jos itse haukkuminen kuitenkin sallitaan?

@Verneri_Pulkkinen

4 tykkäystä

Halusin katkaista tuon keskustelun ketjussa, koska se johtaa herkästi väärille urille.

Tämä oli minun subjektiivinen tulkinta, mutta @OldFeki ei niin suoraan sinua moisesta syyttänyt vaikkakin kieli oli terävä.

Mielestäni kaikki keskustelijat voisi miettiä malttia, ennen kuin menee muita syyttelemään.

4 tykkäystä

Pyydän @Stonkkaaja anteeksi, jos koit minun moittineen sinua. Kirjoitin viestin nopeasti ja ymmärrän, miksi koit viestin henkilökohtaiseksi, vaikkei se sellainen ollutkaan eikä se missään nimessä ollut viestin tarkoitus.

Osaan kirjoittaa harmillisen vittumaisen suoraan, syyttävästi ja vulgaaristikin, jos sille päälle satun. Häpeän sitten yksikseni jälkikäteen. :slight_smile: Trump on siinä suhteessa lempiaiheeni.

Olen käynyt mielenkiinnosta läpi eri lähteitä asian tiimoilta ja Venäjän trollaus keskittyy usein juuri aiheisiin, jotka aiheuttavat mahdollisimman paljon ristiriitoja. Väitteisiin kuuluu toistuvasti mm. seuraavat: EU on epäyhtenäinen ja merkityksetön, hidas ja ristiriitainen, veronmaksajien rahaa hukataan ja maailma olisi parempi ilman EU:ta ja Natoa. Lisäksi Biden on väitteiden mukaan seniili ja Nato pelkkiä tyhjiä lupauksia.

Kirjoitin tämän avatakseni paremmin, miksi koin samankaltaisuutta ja miksi totesin sen. En suinkaan usko, että olet Venäjän trolli, mutta kriittisyydessään äärilaitaan osuvat mielipiteet ovat hyvin lähellä sitä, mitä Venäjä haluaa meille meistä kertoa.

13 tykkäystä

Kyllä tähän päätelmään voi päästä täysin ilman Venäjä sympatioita. Ei hyödytön tai merkityksetön sentään.

3 tykkäystä

LOL :slight_smile: On tää vaan vinha palsta. Nokian Renkaiden ketjussa joku sanoo että Venäjä-riskien realisoituminen on “musta joutsen”. Jos tähän toteaa ettei ole ja valaisee kuinka Putin on tullut valtaan niin tulee liputusta perään. Ymmärrän että vituttaa kun häviää rahaa. Ei se mielestäni silti oikeuta valehtelemaan foorumille mustasta joutsenesta. Sellaisen maan osalta joka on diktatuuri voi aina käydä niin että johtaja nyt vaan päättää “kansallistaa” sun omaisuuden. Voisin tietty lipuuttaa alkuperäisen viestin valehtelusta, mutta ei kuulu mun tyyliin.

6 tykkäystä

Oho, pitääkin katsoa modepoppoon kanssa mitä kävi.

Poistin piilotuksen. :hugs:

4 tykkäystä

@sukkana liputin viimeisimmän viestisi, koska oli jo ketjussa puolta tuntia aiemmin. Ainoa syy, että ketju pysyisi paremmin luottavana ja saadaan infosta aina mahdollisimman paljon irti :slightly_smiling_face:

https://keskustelut.inderes.fi/t/euroopan-turvallisuustilanne-ja-venajan-aggressiot/28602/2439?u=rahatonmies

3 tykkäystä

Ok :slight_smile: merkkejä…hhhhhhh

1 tykkäys

Minä kiinnitin ylläpidon huomion viestiin, koska sisälsi mielestäni vain yleistä mouhoamista, mutta ylläpidon säännöillä mennään. Ihan ok minulle, mutta taidanpa itse laittaa ketjun pois seurannasta ainakin Ukrainan kriisin ajaksi, ei ole kiinnostusta lukea tuon tason kommentteja. Itsellä ei edes omistusta tällä hetkellä Rinkuloissa.

1 tykkäys

Samoin. Liputtaa, ei liputa, poistaa, piilottaa… Evvk.

Sori venäjän aggressio ketjussa tuli vähän nollapostaus, ydinaseista. liputettu ihan hyvin.

10 tykkäystä

Kommentoin kuvan kanssa kaspiin volatiliteettia kahvihuoneessa ja se viesti poistettiin? Oliko se kahvihuoneeseen sopimaton?

Varmaan olisi kuulunut tänne:

https://keskustelut.inderes.fi/t/kurssien-ja-niiden-muutosten-kyselyt-kauhistelut-ja-hehkuttelut-ketju/

1 tykkäys

No se voi olla, ihan uskomatonta volaa, mutta en myy kuitenkaan… Vois ostaa ja myydä… Mutta ostan vaan, pääosa veroistakin pyöräytetty aikaisemmin.

1 tykkäys

Mikäköhän tässäkin vikana, kun tuo kuvakaappauksen analyysi on maksutta saatavilla kenelle tahansa Handelsbankenin sivuilta?

2 tykkäystä

Moikka Hurde :slight_smile:

Piti muokata vielä vastaustani tutkiskelun jälkeen:

Handelsbankenin ainakin nuo materiaalit ovat avoinna kaikille eikä pankilta ole tullut sanomista, mutta materiaalin ihan alalaidassa lukee todella pienellä ja vielä harmaalla mm. “… Tätä asiakirjaa ei saa jäljentää, jakaa eikä julkaista missään tarkoituksessa ilman Handelsbankenin etukäteen antamaa kirjallista lupaa.

Sopiva referointi ja linkki uutiseen tai sivustolle ovat varmasti ihan okei.

Muistaakseni OP on myös tarkka, että ei saa kopioida kokonaisia juttuja jne. Sitten taas jonkun muun pankin materiaaleissa (tai sivuilla?) lukee muistaakseni myös ettei saa kopioida tai muuta vastaavaa - en sano nimeä, kun en muista varmaksi, mistä pankista oli kyse. :slight_smile:

5 tykkäystä

Joku sen ehtikin jo innoissaan liputtaa uudestaan viestisi jälkeen, no nyt on kuvakaappaus poistettu niin ei pitäisi enää olla ongelmaa :slight_smile:

3 tykkäystä

Tämä merkkaa kyllä paljon, mutta ei se kuitenkaan nykymaailmantilanteessa positiviiseksi tilannetta saa.

Käytännössä riskisarakkeeseen yksi rivi lisää.


Ilmeisesti kommenttini oli turha tai ei tuonnut keskusteluun mitään uutta?

Viittasin tähän, joka on poimittu viimeisestä Titaniumin raportista

Eli onko Baltian rahastoon sijoittavien silmissä markkina-alueriskiä. Tässä suoraa korrelaatiota hallintapalkkioihin ja sitä kautta osakkeen omistajien tuottoon.

3 tykkäystä

@aspee poistin tosiaan tossa molemmat noi kommentit peräjälkeen, ja itseasiassa löysit itse hienosti moderaattorin päästä syyn siihen! :hugs: Ois hyvä lisätä noihin viesteihin aina mahdollisimman paljon substanssia, ettei mennä liikaa ihan puhtaan chattailun puolelle - Titaniumin ketju on noin yleisesti ottaen tälläkin hetkellä hyvin laadukasta luettavaa mielestäni, niin koitetaan pitää se sellaisena mahdollisimman selkeesti. Ei siis sikäli mitään isompaa problematiikkaa - seuraavalla kerralla kun lisäät ton viittauksen rapsaan, minkä nyt teit, ja vielä ton markkina-alueriskin maininnan niin homma on täysin kunnossa. Sama homma koskee @Tunturisusi myös sua: jos sanot, että joku asia (Baltia osa NATO:a) merkitsee aikalailla Titaniumin casessa, niin ois hyvä myös perustella, että miksi näin on.

6 tykkäystä

Selvä homma. Otetaan opiksi ja koitetaan perustella jatkossa paremmim👍

4 tykkäystä