Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Ihan hyvä pointti Juurikki. :slight_smile:

Mielestäni tuossa yllä on “Remedyasiaa(kin)”, mutta useissa noissa viesteissä on paljon muutakin yleistä asiaa, jotka kiinnostavat varmasti muitakin sijoittajia kuin Remedyn omistajia. Ainakin näin olettaisin ja tuossa on sellaista kevyempääkin keskustelua ja sitä yleistä “sijoittamiskeskustelua”, niin ehkä jättäisin kuitenkin nuo viestit tänne vapaamman keskustelun Kahvihuoneelle.

Pelkät analyyttiset yhtiökohtaiset asiat sopinevat sitten taas useimmiten tuonne yhtiöketjuun kuin tänne Kahvihuoneeseen, jossa voi jutella melkein mitä vain. :slight_smile:

6 tykkäystä

Word. Tarviiko tässä masinoida " @Masse takaisin foorumille"-aloite eduskuntaan?

30 tykkäystä
6 tykkäystä

Kannatan. Missä se Setä siis luuhaa? Mennyt minulta ohi jos tässä on joku? Huhuu @Masse

4 tykkäystä

Olisiko tässä sitten seuraava -50% Aftermarket osake eilisen Upstartin jälkeen :smiley:


(Ainut salkussa oleva US osake, joka ei vielä ole julkistanut tulosta)

2 tykkäystä

Sanoisin, että Masse on foorumin hyvän mielen suurvisiiri. Hän on ylläpitänyt foorumin hyväntuulista ilmapiiriiä ja Massen yli 3 000 viestin joukkoon mahtuu paljon asiaa.

Tittelin Foorumin aatelinen Masse sai joulukuussa 2018 tunnustuksena foorumin hengen ylläpitämisestä.

Masseen henkilöityvät ainakin muorin prässäämät ostohousut :jeans:, Masse-kissa :black_cat:, Massela-niminen koti :house: sekä Sampo-lohi :fish:. Pitkäaikaisemmat foorumilaiset varmasti muistavat monia muitakin Massen lanseeraamia käsitteitä.

Olen foorumin uusia käyttäjiä, joten foorumin alkutaipaleelta ei ole omakohtaisia muistoja.
Joka tapauksessa sanoisin Massen opastaneen foorumin lukijoita massenhankinnan pitkällä polulla.

Tässä muutama kohta sedän sijoitusoppaasta, jotka ovat jääneet omaan muistiini. Kiitos @Masse.

138 tykkäystä

Citibank ilmeisesti selvittänyt kuka viikko takaperin mäsäytti pohjolan pörssit tontiin vartiksi

Tiimin pomo sai kenkää.

19 tykkäystä

Olen varma että @Masse on ollut ahdistunut noista valtavista määristä liputuksia. Muistaakseni yksi oli sellainen, jossa oli 200 tykkäystä ja silti lippua tosikoilta.

Harmittaahan se kun kirjoittelee terävällä päällä ja kynällä hyviä stooreja ja pääsee siitä kuukaudeksi kellariin.

45 tykkäystä

Olin varma että siivojaa syytetään. Piti laittaa toimeksianto, mutta väärää valikkoa pitkin pääsi muuttamaan algoritmeja.

Mitenkähän täällä menee tällä hetkellä ihmisten osto-/myyntikäyttäytyminen?

Laitetaan rajusti tällainen kysely, jossa pitää valita, että onko tällä hetkellä mieluummin ostajien vai myyjien joukossa? Monilla varmaan myös tilanne, että tehdään molempia tai ei kumpaakaan, mutta jos pakotettaisiin valitsemaan, niin kumpi mieluummin (en heitä nyt mitään sijoitushorisonttia, mutta oletetaan että ei ihan mitään päivä- tai viikkokauppaa kuitenkaan):

  • Olen mieluummin myyntilaidalla
  • Olen mieluummin ostolaidalla

0 voters

2 tykkäystä

Taitaa suurin osa foorumilaisista olla netto-ostajia vielä pitkään, jotka on käytännössä aina enemmän ostolaidalla. Eli en usko, että tuolla tavoin sentimenttiä saa selville.

13 tykkäystä

Eikös minun pitäisi saada ostotoimeksiannosta rahaa, jos ostan yli 100% laskeneita osakkeita? :wink:

46 tykkäystä

Mitenköhän tällä kaksikolla menee, sillä video julkaistiin keväällä 2021 eli juuri ennen bumtsibummien alamäkeä.

https://twitter.com/jromeroCFP/status/1523769586218594304?s=20&t=M7TbnQ5cJqoYgf8fgYdyKQ

31 tykkäystä

Häviää rahat sekä henkinen että fyysinen terveys ja muu elämä. :grimacing: Voidaan parviälyllä aloittaa kimppalotto.

Olen myös toisaalta tehnyt jatkuvasti havaintoja itsestäni, ei tosin uusia, mutta oma tyhmyys jaksaa yllättää kerta toisensa jälkeen. :smile:

image

ja joskus sitten nousumarkkinassa olen taas sijoittajaguru. :sunglasses:

25 tykkäystä

Merenrantatontti Balilla ja viettävät ansaittuja eläkepäiviä

2 tykkäystä

Kaverin pihalta bongattua.
Jopa lapset näyttävät tietävän mistä @musa_2 on puhunut jo pitkään. Ja sitten vielä tää inden 666. :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

43 tykkäystä

@Masse on saatava takaisin palstalle ja pian. Kun aloitin foorumia lukemaan juuri @Masse yhdessä @Jarnis kanssa saivat itseni aina palaamaan foorumille. Luin tätä palstaa kuukausia ennen kuin kirjauduin jäseneksi.

@Masse:n into ja hyväntuulisuus ovat semmoisia, että tuomareiden pitäisi katsoa herrasmiespelaajan ottamuksia myös läpi sormien. Ei Raimo Helminenkään aina boksiin joutunut, vaikka aihetta olisikin ollut.

48 tykkäystä

Kieltämättä Masse jos joku on sellainen taho, joka ansaitsisi erikoisvapauksia :smiley: Aina toi hymyn suulle miehen(?) jutut.

44 tykkäystä

Onkohan toi Upstart Holdingsin -59.5% päivässä joku maailmanennätys?

@Verneri_Pulkkinen onko tietoa pörssin Suurin pudottaja mestarista?

9 tykkäystä

Eikös Argentiinan pörssi joskus tippunut yli 70% päivässä…

4 tykkäystä