Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Tubesta ainakin löyty osa 2. Talenomia oli tullu salkkuun. Katsojat olivat valinneet Sammon kaveriksi Telian :smiley:

4 tykkäystä

Olenkin ihmetellyt että mistä näitä kurssiraketteja löytyy ennen kun niistä pöhistään. Tämmöinen kuulostaa ja easy modelta cheat kodet päällä.

Täällä ollaan \o/
:joy: :joy: :joy:

9 tykkäystä

Eihän se vaadi kuin Inderesin työntekijän osto-ilmoituksen foorumilla, niin osakekurssi on vähintään +5%.

1 tykkäys

Paitsi jos se on teh koodari, sitten se on +10%…

2 tykkäystä

Ohan näitä nuoria kunnanjohtajiakin :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Tein tuollaisen kyselyn joku päivä sitten. Vastanneista 90% tsekkaa päivittäin ja heistä 66% useasti päivän aikana.

Oletin että itselläni alkuinnostuksen jälkeen hiipuu mutta “365-merkkiä” kohti tässäkin mennään. Itselläni salkunrakennusvaihe alkaa olemaan ohi ja siirryn kuukausitäyttelijäksi. Tavoite olisi saada foorumin selaaminen edes vain kertaan tai pariin päivässä ja salkun tsekkaus kertaan viikossa.

3 tykkäystä

Minulla heräsi epäilys, joka osottautui todeksi @Arimatti_Alhanko :joy::point_down:

3 tykkäystä

Minulle mieluummin well-done.

1 tykkäys

Kyllä, tuon linkkaamasi lisäksi muistan ainakin yhden toisen joka oli silloin valintahetkellä kolmenkympin haminoissa. Kohtalaisen harvinaista tuo silti on, sanoisin :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Mikäs ihme tämä on? Valtion johdossa on 35 vuotias. Kyllä nyt kuntajohtaja voi olla hyvinkin 25v.

3 tykkäystä

Ei kai tässä mistään ”ihmeestä” kukaan ole puhunut? Totesin että on tuo kohtalaisen harvinaista kuitenkin, tilastoja tutkimatta uskallan väittää että keskimäärin kunnanjohtajan ikä alkaa jollain muulla numerolla kuin 2 tai 3.
Ja näytti Ylekin pitävän tuota siinä määrin ”ihmeenä” että jaksoi oikeen uutisen aiheesta vääntää. Vai meinaatko että sama uutinen olisi tehty että ”Ypäjä valitsi 45-vuotiaan kunnanjohtajaksi” :smiley:

Lähtee vähän laukalle, tämä aihe oli osaltani tässä.

2 tykkäystä

Itselläkin vain pieni puolihumoristinen retorinen läppä.

Siirrän tämän tänne:

Kysymys oli siis @niko_naakka sinulle🚀

4 tykkäystä

Minua ihan vain uteliaisuudesta kiinnostaa, että kuinka paljon jengi sijoittaa kuukaudessa tai vuodessa. En tiedä, olenko huonoa hakemaan, mutta en löytänyt mitään kyselyä tai äänestystä asiasta. Tiedän, että kyselystä ei ole mitään hyötyä, mutta viihdearvoa siitä olisi ainakin mulle. :slight_smile: Useimmat sijoittelevat kaverini salkun koosta riippuen sijoittavat samaa luokkaa olevia summia, joko kuukaudessa ja/tai vuodessa… ei toki kaikki. Mitä mieltä olette, jos pistäisi äänestyksen siitä, kuinka paljon sijoittaa? Jos kysely luodaan, niin pitäisikö siinä olla, että sijoittaako kuukaudessa vai vuodessa?

Pahoittelut, jos asiasta on jo ollut viime aikoina kysely, mutta en hauistani huolimatta löytänyt. :slight_smile:

2 tykkäystä

Menisikö tällainen? Ajatuksena siis pääoman lisääminen keskimäärin kuukausittain

Miten paljon sijoitat keskimäärin kuukausittain
  • 0-100e
  • 100-300e
  • 300-600e
  • 600-1000e
  • 1000-2000e
  • 2000->

0 voters

4 tykkäystä

Juu itse vasta aloittelija ja ei millään onnistu “kerran viikossa” - tarkastelu, oma osakkeiden plärääminen on sillä tasolla että varmaan vaimokin jo kohta pakkaa laukkujaan :smiley: ehkä vielä joskus…

6 tykkäystä

Kiitos tosi paljon! Juuri tällaista halusin, mukavaa viikonloppua sinulle! :slight_smile:

3 tykkäystä

Ehdotus, vaihda välittäjän sivuille kaksiosainen salasana josta sinä tiedät ensimmäisen osan ja vaimo toisen osan. Näin kumpikaan ei tiedä koko salasanaa, salkun vilkuilu vähentyy, mielenrauha kasvaa. Jos joskus väkisin on pakko salkkuun päästä, niin uuden salasanan saa välittäjältä noin viikossa, esim nordnet lähettää sen postissa ymmärtääkseni.

Jatkoehdotus opeta vaimo ostamaan osakkeet. Kun löydät mielenkiintoisen yhtiön jota haluat omistaa ja pitää salkussa seuraavat 10v, avaa salkku ja pyydä vaimoa tekemään osto päivänkurssiin valitsemallasi summalla niin monta osaketta kun saa.

Kolmas ehdotus, ja tiedän että tämä on tällä foorumilla todella, todella “unpopular opinion”. Osta salkkuun indeksi osakkeita tai rahastoja joku x määrä salkun painosta. Ei kiinnosta käydä katselemassa salkun saldoa päivittäin, kun se on tylsää kuin maalin kuivuminen.

6 tykkäystä

Pörssien suunta -ketjun viime aikojen viestien innoittamana lainasin Juha Watt Vainion Sellaista elämä on-sanoitusta. En ota kantaa kummankaan tyyliin paremmuuteen. Enemmän kuin sijoittamisesta, se (kuten alkuperäinenkin) kertoo iästä, kokemuksesta ja ihmisyydestä yleensä.


Sinä treidaaja kuustoistavuotias
Näen ahneuden silmissäsi
Minä olla en voi sinun auttajas
Enkä edes sun ymmärtäjäsi
Mutta kuuntele mua, sulle kerron sen
Jotain tietää myös nelikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on

Sinä boomeri satavuotias
Mikä särki sun sisimpäsi
Nekö leikkinyt on sinun arvoillas
Joilla fomolappuja täynnä on käsi
Siihen tottua saat minä takaan sen
Uutta oppia saat, oi nelikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on

Sinä treidaaja kuustoistavuotias
Vanhaa päästä et lähellesi
Väärin käytetty on itsevarmuuttas
Viekö ongelmiin ylpeytesi
Mutta paranet vielä minä tiedän sen
Kerran sinäkin oot nelikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on

Sinä boomeri satavuotias
Nuori sinäkin aikoinas
En iältäin sinusta puolikas
Siksi ylpeä unelmistani
Sä et usko mua nyt mutta lupaan sen
Kerron sitten kun oon nelikymppinen
Sillä suoraan sanottuna suurinpiirtein
Sellaista elämä on

22 tykkäystä