Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

:grin: luulin että sain liputuksen ja poistin viestin…no asia on tuossakin :+1:

5 tykkäystä

Mut oli liputettu voxtur ketjussa ja mullahan puuttui linkki LinkedIn puolelle, joten hyvää duunia ylläpito.

1 tykkäys

Kanssakeskustelijat eivät ole liputtaneet tätäkään viestiäsi, vaikka siinä ei ole yhtäkään valheetonta lausetta ja 99% viestin lukijoista pitää sitä todennäköisesti tarpeettomana purkauksena kanssakeskustelijoita kohtaan.

Annan hyvän vinkin maksutta… Ehkä sinun kannattaa purkaa pahaa oloasi Venäjällä käytetyillä kirjoitusfoorumeilla, jotka kirjoittamastasi päätellen ovat sinulle jo ennestään tuttuja.

Suomalaisilla, ja muidenkin ihmisoikeuksia kunnioittavien maiden keskustelufoorumeilla, sympatiat Venäjän raukkamaista hyökkäystä ja barbaarisia sotarikoksia kohtaan eivät tule kasvamaan. Löydät kuitenkin kavereita, jotka ymmärtävät sinua… Venäjältä.

14 tykkäystä

Eli liputuskäytäntö ei saa lainkaan kritisoida, se käännettään heti kritiikin esittäjää kohtaan henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ja tuomitaan Venäjän kannattamiseksi. Palstan “oikeat” mielipiteet omaavien toteuttaman sensuuri on kaiken arvostelun yläpuolella. Suosittelen katsomaan elokuvan Orwell 1984, tai lue kirja, kiitos.

2 tykkäystä

Venäjän barbaarisen hyökkäyssodan onnistumisista raportoinnin voi tehdä monella tavalla. Pelkkä hyökkääjän, eli venäläisnäkökulman, esille tuominen lätkämatsin tyyliin on ihmisoikeuksia kunnioittavassa keskustelussa tuomittavaa. Näiden viestien liputtaminen on mielestäni oikeutettua.

Kiitos kirjavinkistä. Luin kirjan 70-luvun lopulla ensimmäisen kerran.

6 tykkäystä

Taivasteluketjussa voi taivastella Marimekon kurssiliikkeitä.

Kahvihuone tai yleinen kyselyketju lienee oikea paikka miettiä mitä splitti tarkoittaa.

Välittäjäketju on oikea paikka silloin kun juuri oma omistus näyttää päin prinkkalaa.

6 tykkäystä

Kuitenkin täysin vastaavalla tavalla sen toisen osapuolen onnistumisten esille tuominen lätkämatsin tyyliin näyttää olevan hyväksyttävää. Miksiköhän arvelet näin olevan? Itse arvelen että siksi, koska toisella on sotimiseen yleisesti hyväksytty oikeutus ja samasta syystä katsotaan toisen onnistumisten esiin tuominen hyväksyttäväksi oli esitystapa mikä tahansa. Se tuntuu mukavalta ja turvalliselta, vastapuolen tekojen pohtiminen taas pelottavalta ja ikävältä. Ei urheilussakaan fanit halua vierasjoukkueen maaliin johtanutta kuviota tarkastella, kun se tuntuu ikävältä.

Minua ainakin kiinnostaisi saada tietoa laaja-alaisesti ja samalla tavalla neutraalisti molempien osapuolten näkökulmasta. Paremmat edellytykset silloin on muodostaa oma tilannekuva. Itse ainakin olen kokenut, että ns. kotijoukkueetta kriittisesti tarkastelevat näkökulmat (ei siis edes kritisointi, vaan näkökulmien huomioon ottaminen ylipäätänsä) koetaan foorumilla vastapuolen kannattamiseksi ja viestit liputetaan herkästi.

1 tykkäys

Eiköhän kyse ole siitä, että moni pienen Suomen asukki samaistuu Ukrainan tilanteeseen, jossa ihmiset on pakotettu puolustamaan kotiaan ja elintapaansa ylivoimaisen vastustajan barbaariselta hyökkäykseltä omasta henkirievustaan välittämättä.

Samasta syystä barbaarisen hyökkääjän tuhoamissotaa kannustava raportointi ei ole asiallista Suomen kaltaisessa ihmisoikeuksia kunnioittavassa maassa. Ymmärrän ja tiedän, että on myös ihmisiä, jotka asettuvat luontaisesti kiusaajan puolelle, mutta onneksi maailma ei pyöri heidän ehdoillaan.

En ole nähnyt yhtäkään viestiä liputettavan siitä syystä, että niissä on asiallisesti kerrottu ukrainalaisten mies- tai kalustotappioista. Eikä sellaiseen liputukseen ole tietenkään mitään aihettakaan.

2 tykkäystä

Näytämme olevan samaa mieltä. Tulkinnassa eroa, koska itse en ole havainnut hyökkääjän tuhoamissotaa kannustavaa raportointia, mutta olen kyllä ollut havaitsevinani asiallisen raportoinnin tai pohdinnan tulkittavan sellaiseksi.

1 tykkäys

Jumankauta, käsi pystyyn virheen merkiksi :raising_hand_man:

Liputin pari viestiä aiheesta eksyvänä, kun luulin lukevani aiheeltaan rajattua ketjua. Wannabefoorumipoliisisormen heilahdettua havahduin siihen, että luenkin kafferoomia :flushed:

Henkilökunta osannee olla poistamatta tai piilottamatta viattomia viestejä jotka julmasti ilmiannoin, mutta tästä heräsi kysymys:

Mikäli vastaavaa sössimistä tapahtuu myöhemminkin… Onko itse heilauttamaansa lippua mahdollista perua?

10 tykkäystä

Moikka @Markakorva !

Kiitokset tiedosta ja rehellisyydestä, virheitä sattuu jokaiselle! :slight_smile:

Hylkäsin liputuksesi :+1:, valitettavasti ilmeisesti liputusta ei voi perua; äsken liputin testiksi Vernerin viestin :smiley: enkä saanut sitä liputusta hylättyä, paitsi tietysti moderaattorina.

Kerran vahingossa luulin lukevani erään yhtiön ketjua ja menin poistamaan viestin, joka olisi ollut täysin yhtiön ketjuun kuulumaton viesti, mutta jumankauta… olinkin Kahvihuonetta selaamassa jonne viesti sopi hyvin. Pyysin toki kauniisti anteeksi ja korjasin tilanteen sekä nostin kaksi kättä pystyyn virheen merkiksi. :slight_smile: Eli mulla ei ole varaa arvostella.

11 tykkäystä

Olikohan Voxtur ketjusta taas poistettu Colinin viestejä vai mihin ne oli hävinnyt? Ainakin viimeisimmät viestit EV/S numeroiden paranemisesta oli puhdasta asiaa ja ihmettelen mihin ne on kadonnut.

4 tykkäystä

Moikka Keisari,

Kiitos ja hyvä, kun kysyit.

Hän oli ihan itse poistellut niitä, kun tarkistin asian. Hän halusi palauttaa sen greippi-viestin, joka oli liputettu piiloon, ei poistettu. Laitoin sen näkyville, koska hän sitä niin paljon halusi.

Tämä on ainoa viesti, jonka poistimme häneltä, samalla kun greippi-viesti laitettiin näkyviin:
I want my Grape post put back up.

Ne Colinin viestit, jotka hän itse poisti, niin olivat mielestäni hyvää ja tärkeää asiaa. Niitä ei kukaan liputtanut tai poistellut. :+1:

6 tykkäystä

Kiitos nopeasta vastauksesta, toivottavasti @Colin_Fisher jatkaa kirjoittelua tänne vaikka täällä on tiukempi moderointi kuin redditissä tai twitterissä.

5 tykkäystä

Ylläpidolle @Verneri_Pulkkinen , @Johannes_Sippola ja muut;

Kirjoitin hetki sitten Wulffin ketjuun lyhyen kommentin, jossa ihmettelin markkinareaktion mielestäni vaisuutta suhteessa erittäin vahvaan raporttiin, jossa mm. Inderesin eps-ennusteen sai kertoa neljällä.

Myönnetään että kurssien ihmettely-ketju olisi ollut ehkä oikeampi paikka, mutta moderointi rupeaa menemään kohtalaisen kireäksi kun viesti poistettiin kokonaan eikä siirretty vaan sopivampaan ketjuun. Vrt. esim Tulikivi-ketjun viimeaikainen kirjoittelu…

6 tykkäystä

Moikka @Emilio

Kiitti viestistä!

Viestisi liputettiin ja sitten poistettiin, mutta on nyt palautettu ketjuun, annetaan olla siellä, vaikka Kurssin ihmettely-ketjukin olisi ollut hyvä (tai jopa ostin/myin-ketju, kun siinä oli ostotoimeksianto mainittu). :slight_smile: Eipä tuo Wulffin ketju muutenkaan ole liian aktiivinen ketju ja oli sun viestissä pointti, jos parikin. :+1:

Mukavaa illanjatkoa! :sunglasses:

6 tykkäystä

Kirjoitin sekä ostin/myin että yhtiöketjuun. En nyt omista viesteistä mustasukkainen ole, lähinnä ihmetytti kuinka nopeasti ja ilman lippuilmoitusta viesti poistettiin. Myönnetään että asiasisältö jäi hieman kevyeksi ja ketjun olisi voinut valita paremmin.

Kiitos nopeasta vastauksesta :+1:

5 tykkäystä

Vapauttakaa DaytraderXL bännistä

13 tykkäystä

Mm. Kirjoitin Betolar-ketjuun. Käsittääkseni vain toistin/muistutin yhtiön listautumisesitteessä esittämistä asioista toistamalla ne. Oliko perään lisäämäni hymiö sitten liikaa, vai miksi tämän joku otti herjauksena? Kyllä nyt sieluun sattuu.

1 tykkäys

Siinähän se olikin. :wink: :slightly_smiling_face:

II) Keskustelu asialinjalla. Älä kommentoi, jos et pysty tuomaan keskusteluun uutta sisältöä. Huumori kuitenkin suotavaa

2 tykkäystä