Tuntuu välillä, että olen tietyssä mielessä tullut sijoittamisessa epävarmemmaksi, kun tietoa on tullut lisää - olen tajunnut sen etten tiedä juuri mitään. Hyvänä puolena tässä on se etten (kai) luule itsestäni liikoja.
Haastatteluja lukiessa itse ainakin huomasin sen, että kaikki puhuivat enemmän tai vähemmän perusasioista ja kuitenkin (siksikin) kaikki haastateltavani ovatkin poikkeuksellisen fiksuja sijoittajia. Heidän ansiosta olen entistä enemmän tarkastellut perusasioita, vaikka edelleen ne välillä unohtuvat.
Sijoitusvarallisuuteni oli korkeimmillaan 2021 marraskuussa noin 90 000 euroa, nyt se oli non 85 000 euroa. Euromääräisesti ei ole siis mennyt kovin huonosti huomioiden kusetusmarkkinat, mutta todellisuudessa salkkuni tippui paljon, eli kyse oli korkeasta säästöasteesta ja siitä, että tein paljon hommia + sain aika paljon takautuvasti tuloja vuonna 2022 vuodelta 2021 (oma syy, että tulivat viiveellä). Ja eikä voi vähätellä sitä, että salkkuni on noussut nyt alkuvuodesta noussut tosi paljon omassa mittakaavassani.
Viime vuoden alkupuolella heitin jollekin privaviestissä jotain tällaista, että markkinat tippuvat -50 pinnaa tai nousevat 10 pinnaa. Ehkä heitän samat arvaukset tälle vuodelle.
Rentoa alkanutta viikkoa kaikille!